úterý

Pilsner Urquell domácí vs. Pilsner Urquell export


Zaslechl jsem zvěsti, že se Pilsner Urquell u nás v Česku šulí a zatímco jeho exportní verze má lepší chuť než ta domácí. Co je na tom pravdy? Jsem relativně skeptický, protože historky o tom jak jsou výrobky na našem trhu mnohem horší než v Německu jsou velmi přehnané, ale na druhou stranu se občas najde případ, který je pravdivý. Dostala se mi do rukou plechovka exportní Plzně z Maďarska a podle cizího hodnocení skutečně chutná lépe, ale rozhodl jsem se to vyzkoušet na vlastní chuťové pohárky.

K tomu jsem si koupil z Kubíka lahváč Plzně, abych mohl obojí zároveň porovnat. Barvu mají obě piva naprosto stejnou, zlatavou, tak jak jsme u Plzně zvyklí. Ani podle vůně se nedají piva dobře rozpoznat, ani jedno ji překvapivě nemá vlídnou, export ji má možná trochu příjemnější. Ovšem to nejdůležitější je samozřejmě chuť.

Nejprve ochutnávám českou Plzeň a musím uznat, že nejsem spokojený. Nikdy jsem nebyl jejím fanouškem, vždy jsem Plzeň považoval za předražené standardní pivo, které vyniká pouze značkou a ničím jiným. V čepované formě je dobré, ale komu by se za něj chtělo vyhazovat 40,- když má člověk mnoho lepších možností? V lahváčové formě je to to stejné. Je sice hořké, ale ne dostatečně, nemá žádný ocas a nic jiného čím by vybočovalo.

Poté ochutnávám vývozní Plzeň … a je skutečně lepší. Ale ne zase tak o moc. Je o poznání více hořké, ale jinak je to úplně stejné pivo. Ovšem, komu u piva stačí pouze, že bude správně hořké, tak ten si určitě pochutná. Mně to rozhodně stačí, ale rozhodně nemůžu zařadit mezi TOP 10 nejlepších piv, co jsem kdy pil ani náhodou. V Česku se nevyplatí ho shánět, najdete mnoho lepších piv, ale pokud budete v zahraničí a nechce se vám riskovat, klidně sáhněte po Plzni.

PS: Na Moravě jsem měl Ryze hořkou 12° Radegast a možná nesedne všem, ale já rozhodně doporučuji.

1 komentář:

  1. Ty už jsi akorát tak vypitej. Ty piva jsou naprosto stejná.

    OdpovědětVymazat