úterý

Pivní hlídka 2: Richard světlý ležák


Je odpoledne, na oschlou kůži dopadaj paprsky jarního slunka a mě chytají chutě. To jsou ty první dny v roce, kdy se začínaj nesměle objevovat zahrádky a štamgasti dejchaj poprvý za čtvrt roku čerstvej vzduch.

Přemejšlim, který že to pivo bude mít tu čest stát se tím prvním recenzovaným. Přemejšlim dlouho a tak už nad tím nemusím přemejšlet, neboť mě předběhl Mamut. Co by to ale bylo, kdybych nekontroval Rychtáři nějakým ryze moravským mokem, že. Zašel jsem teda do kavárny Flexaret, kde čepujou pivo Richard, dílo provinčního pivovaru ze Žebětína poblíž Brna. Už u vchodu mávám na servírku, a než stihnu vytáhnout blok na postřehy, už je přede mnou, krasavec.

První, co vidim, tmavá nadýchaná hustá pěna. Má smetanovou barvu a vypadá, že bych po ní mohl chodit. Ani se ale nestíhám otočit pro tužku a fotoaparát a pěna rychle ztrácí svou konzistenci a trochu padá. Ale co už, rychle se napiju. Mít z pěny knír.
První polaskání na jazyku, rozvine se lahodná hořká chmelová chuť, vyvážená. V ústech zůstane ještě chvíli jemná chuť koření. Potud dobré. Zkoumám barvu a jiskru. Skrze sklenici skoro není vidět, pivo je kalný, i když ne tak, jako u nefiltrovaných ležáků. Mezitím mě překvapí: z úst mi už takřka vymizela chuť. Minuta od prvního hltu a už nevím, jak škopek chutnal. To je tedy nepříjemné. Na to, že piju dvanáctku, chybí mi výraznější aroma, pivo není dospělý, chybí mu osobnost a něco, čím by mě překvapilo. To je škoda.
Dopíjím celej půllitr, pitelný jako voda – takřka chybí bublinky CO2 a i teplota je tak akorát – což mě vede k myšlence, že tohle pivo je vlastně jako stvořený na hpl. Nebo na večerní výkonostní chlastání.
Celkově je světlý ležák od Richarda takovej nemastnej, neslanej. Zkrátka neurazí, ale ani nenadchne.

To už se ale porozhlížím po kavárně, do který dopadá čím dál více světla, a tak se stahuji do přítmí sklepa, kde je útulno a objednávám další bír. Je to tu nakonec fajn. Doporučuji, možná víc než to pívo.


Barva   temně zlatavá
Jiskra   utlumená
Pěna   temná, smetanová, hustá; brzy opadne
Vůně   nijak výrazná, příjemně kořeněná
Chuť   příjemná, rozvinutá chuť chmelu; rychle se vytratí, nutno pořád pít, celkově nevýrazná
K čemu je dobrý?   rozhodně chlastání na výkon; podvečerní hipstrování na předposlední schodu do kavárny; s retkem; když chcete chlastat, ale nechcete, aby vám potom táhlo z huby
Za kolik   33 (čepované, kavárna Flexaret, Brno, Kopečná)

Celkový hodnocení   «««


/johny

Žádné komentáře:

Okomentovat