úterý

Pitová hlídka 3,4: Dvojitá dávka kvalitky

Já čtu blogy, komentáře a další internetová zákoutí, takže vím, že lidé touží po více recenzích nealkoholického piva. A pokud patříte do této mnou právě vymyšlené kategorie, máte štěstí, protože na paškál přijdou hned 2 druhy a oba velmi dobré jakosti.


Zkouškové je vzdáleno pouhý týden, a proto si dám na nějakou dobu pauzu od recenzování. Za to přicházím hned s dvěma recenzemi v jednom. Nejprve se podívám na Radegast Birell: Zázvor. Mám rád vše zázvorového, takže jsem neodolal. Podle etikety obsahoval hodně citronové šťávy, což by mohlo být zarážející, ale jako odvážné recenzent jsem mě to neodradilo.


Po ochutnání však zklamání nepřišlo. Nedávný trend míchání šťáv s pivem přinesl mnoho osvěžení v letních dnech, ale i časté zklamání z výrobků, které se snažily na novém trendu svézt. Birell Zázvor mezi zklamání nepatří. Citron je v něm bez pochyb cítit, ale je vyvážen právě zázvorem, tvořící ideální kombinaci. S pivem to již nemá nic společného, takže to chutná jako zázvorová šťáva s bublinkami, ale stále je to lepší šťáva, kterou se nemusíte stydět vypít. Pokud ale tyto mixy nejsou vaše věc, vyhněte se tomu obloukem.

Barva světle zlatá
Jiskra Ale jo, nějaká tam i je
Pěna není
Vůně příjemná ovocná
Chuť Jako lepší citrónová šťáva s lehkým nádechem zázvoru, ke které to má více blíž než k pivu, ale vychlazené to chutná velmi dobře
K čemu je dobrý? K letnímu osvěžení, pro úplné nepijce piva, co chtějí aspoň zapadnout do klubu
Za kolik 20,- v Tescu

Hodnocení: 75% a.k.a  ««««


Na podruhé se podívám na Bernarda Free. Bernard má u mě dobré jméno a jeho pivo mě zatím nezklamalo. Podobné bych mohl říci i o Staropramenu a jak mě jejich nealkoholická alternativa zklamala. Na půllitr není čas a jdu pít rovnou z láhve a doufám, že vychutnávání rovnou z lahve není jediná podobnost s dalšími pivy.


A k mému překvapení není. Bernard Free se svou chutí může v klidu rovnat i těm nejlepším světlým desítkám. Během pití přemýšlím, zda se nevrátit zpět a nesnížit u mých předchozích recenzí hodnocení, protože jsem netušil, že se takové kvality dá u pita dosáhnout. Žádná pachuť, žádný chybějící ocas, pouze osobitě nahořklá chuť piva, která dočasného abstinenta, jemuž pivo vyložené chybí, umí velmi potěšit. Můžu pouze doporučit.

Barva nevím, piju z lahváče,
Jiskra příjemně nahořklá
Pěna lahváč …
Vůně Trošku zavání, ale nic hrozného, těžko z lahve hodnotit
Chuť velmi dobrá, osobitá, hořká
K čemu je dobrý? Pokud si chcete dát velmi dobré pito, které nemá být pouze náhražkou piva, ale chcete si na něm i pochutnat
Za kolik 18,- 

Hodnocení: 95% a.k.a. «««««

/Zelí

Žádné komentáře:

Okomentovat