neděle

Velkopopopopovický Kozel 11° Světlý ležák

Dva týdny prakticky beze spánku, zato zcela stoprocentně bez piva a teď uschlej jazyk. Čmuchám změnu! A taky si du do teska a ententýky, kdepa je má vyvolená. Ta, co budu cumlat doma, nechat ji sklouznout do bříška. Pohladit. Oko mi spočinulo na jedenáctce od kozlíka z Velkopopopopovic. RETRO VOLE! Slavěj 140 let od založení a já slavím, slavím.. Slavím úterý, tak sme to dali dohromady. Navíc ta retro etiketa. Skoro mám chuť votevřít starou skříň a vytáhnout z ní cvičky, spartakiádní trenky a zašít se s lahváčema za sochou rudoarmějce v parku.

Nalejvám tekutý zlato do sklenice. Kozlík je tak trochu klasika jak UHO, takže nečekám žádný překvapení. A taky že ne. Zlatavá barva je přesně ta, na kterou je čecháček jako já zvyklej, pěna aby se neřeklo. Pít se musí ale rychle, ráda totiž padá a bez ní pivo rychle větrá. A to není dobře. Proto nečuchám a rovnou polykám. Možná za to může i žízeň, ale pivo mi přijde jako vysvobození po bakalářce. Pecka, hlasitě zařvu a vypustím bublinky, žádný brekeke, lví král. Je čas přivonět. Voní to jako europivo, seru na buket a dávám další hlt. První pulitr došel. Takže teda jakže, pitelný to sice je, žádná hitparáda, přesto lepší než cokoli ze Švédska. Otevírám další a napadá mě, že tohle pivko je vlastně geniální produkt, na nic si nehraje a bříška plní poctivě. A co víc. Je to český pivo a na to já slyším.

Barva zlatavá, průhledná
Jiskra pivo je čirý a jiskru rozhodně má, ale jenom proti voknu
Pěna je, ale šnyt z toho neuděláš
Vůně zapomenutelná
Chuť plochá, bez chmelového ocasu
Hodí se pro zalití čehokoli, výplň mezi dvěma dalšíma Kozlama a asi ideál na HPL
Za kolik 13,90,- (tesko, tesko. tesko!)

Celkový hodnocení  «««



johny

Žádné komentáře:

Okomentovat